Deel 57: Videokrant april 1984

In deze aflevering van het programma “Uit een oude klomp …” verzorgd door de Historische Vereniging Soest/Soesterberg i.s.m. Eemland1 TV zien we deze keer beelden die onderdeel zijn van een door Herman van Dam in april 1984 uitgebrachte videokrant.
We beginnen met de opening van een winkel van de Prijsslag aan de Van Weedestraat, vervolgens reportages rondom een directiewisseling bij het Van Arkel Instituut, de viering van 15 jaar Vangrail, het 100ste transport van de Stichting Midden-Nederland helpt de Polen, de bevestiging van een sponsorovereenkomst door Procar met voetbalvereniging VVZ ‘49, bezoek oud-Nederlands elftaltrainer Jan Zwartkruis bij SO Soest, de Nederlandse scrabblekampioenschappen die in de Rank in Soest georganiseerd werden, een Rommelmarkt bij AV Pijnenburg, activiteiten rondom de viering van 75 jaar Insingerschool en tot slot een wedstrijd van de Jachtvereniging Soestdijk in de tuinen van Paleis Soestdijk waarbij na afloop de prijzen werden uitgedeeld door Prins Bernhard.
De uitzending biedt daarmee een afwisselend beeld van activiteiten in Soest/Soestdijk ruim 40 jaar geleden.

Verslag opening Prijsslagwinkel Van Weedestraat uit de Soester Courant van 4 april 1984

Artikel over directiewisseling bij het Vna Arkelinstituut in de Soester Courant van 4 april 1984